Pages

Ahad, 8 Mac 2015

Gemuk! Mari Diet Semula!



Lately aku memang ada masalah semangat memasak. Ada je idea nak mengasah skill kulinari pastu dok sawan update dekat Instagram. Bila masak tu mulalah makan tanpa control. Sebelum ni bila berat asyik naik risau juga, diet la kejap, siap buat puasa sunat isnin khamis pastu sambung makan lagi. Susah dah berat nak turun, tapi maintain jugaklah tak naik. Nak senam guna skipping pun berat sungguh tahap malas. Nak jogging dah payah ada cik pia.

Lama tak jenguk penimbang, hampir dua minggu jugalah sejak period memang tak teruskan puasa sunat sampai sekarang. Lagi-lagi musim panas seriau aku nak puasa sebab aku masih breastfeed Afia. Tadi pagi naik timbang terkejut beruk berat sikit lagi nak sama dah macam berat asal dulu. Patutlah rasa badan makin berat. Tapi kata en suami muka tak nampak naik pun! Dulu muka aku tembam. Ohh tang muka je..Badan dah macam tong.haha..

So mari kita diet semula! Kali ni kena lebih bersemangat. Target nak turunkan berat at least 5kg. Kalau boleh 8kg. Chaiyok! Blog diet yang dah lama terabai ni mari kita ceriakan semula. Semoga aku tak hangat -hangat tahi ayam.hehe..




3 ulasan:

lina berkata...

salam perkenalan

feel free to visit and follow superbchombi.blogspot.com

Cho Zila berkata...

cam samajerni...

aizamia3 berkata...

Boleh.. u can do it.. ;)
Kurangkan makan nasi.. minum air at least 3 liter sehari.. jangan makan selepas pukul 8 malam.. ;)