Sabtu, 30 Jun 2012

29.06.2012 - Loss 3kg



Tempohari waktu balik kampung Penang ramai yang tegur perubahan aku. Ramai pula yang puji aku nampak kurus sampai naik kembang kempis salur pernafasan ke hidung.kahkah..Bila dah termakan puji mulalah merasa bangga dan lupa diri, asyik cheat saja sampai nak timbang pun naik gabra.haha


Namun semalam tak sangka boleh turun lagi 3kg. Aku rasa macam lemak semakin berleluasa sebab tak berapa kontrol makan. Sepanjang tiga minggu aku asyik belasah makan kuih satu hari sampai lebih 3 ketul. Tu belum lagi kuih permintaan en suami yang aku buat, aku pula yang makan lebih. Tak sangka berat masih lagi turun. Agaknya metabolisme aku dah makin tinggi.haha..


Walaupun makan secara tak terkawal, esoknya aku akan keep in track semula. Dalam seminggu dua tiga kali aku pergi jogging. Bersenam selama sejam setiap sesi sangat membantu dalam penurunan berat badan. Dalam tiga minggu ini juga aku rajin berpuasa. Seminggu aku buat puasa sunat dalam dua hari. Bila jogging aku makan main belasah juga, tapi bila puasa aku langsung tak bersenam. Bila dah malam, bernafsu menonton TV saja. Skipping pun dah malas nak buat.


Apa pun aku cukup puas hati dengan penurunan sebanyak 3 kg dalam 3 minggu. Bagi aku, aku masih enjoy makan walaupun berdiet. Semua benda sedap aku belasah. Aiskrim makan, pizza makan, coklat makan, nasi semua pun aku bedal juga. Sebulan sekali wajib makan KFC punya! Yang paling penting kena cepat kembali ke pangkal jalan. Jangan sesat lama sangat!hiks..


Untuk rekod, setakat ini aku sudah turun sebanyak 10kg. Baju-baju zaman anak dara semua dah boleh pakai semula.hehe..6kg to go! Harap-harap bulan puasa ni dapat turun lagi. Barulah dapat raya dengan pujian dan keyakinan aku  makin slim!kihkih...





1 ulasan:

Tengku Puteri berkata...

stuju dengan ayat akak 'jangan sesat lama sangat!' heee...sy pun kdang2 tersimpang dri jalan sebenar pastu kembali ke pngkal jalan...hahaha