Rabu, 18 April 2012

Day 1 : Cabaran 7 Hari

Hari Pertama (Tak ada nasi , hanya buah dan minuman yang sihat dan semulajadi)
  • Makan semua jenis buah kecuali pisang.
  • Untuk minuman, pilih yang sihat dan semula jadi.
  • Hindari minuman berkarbonat atau yang mengandungi kandungan gula yang tinggi.
  • Jus tembikai rendah kalori ialah pilihan paling tepat, oleh itu pastikan kamu kerap mengambilnya.
  • Selain itu, kamu disarankan makan sup.

Diet Kutu : Day 1

Jus tembikai tak masuk senarai, nak beli tapi tak jumpa tembikai. Memang tak rasa lapar sebab macam setiap jam je aku makan.hoho. Dugaan betul bila setiap kali BW mesti nampak gambar makanan yang sedap-sedap.haha.. 

0900 am : Sebelah buah epal hijau
1000 am : 1/2 mangkuk kecil Kankung Goreng Belacan
1100 am : Sebelah buah pair
1200 pm : Sebelah buah epal hijau
0200 pm : Sup sayur ( lobak merah, brokoli, baby jagung )
0400 pm : Sebelah buah oren sunkist
0730 pm : Sup sayur dan sebelah oren sunkist

 Air hanya minum air masak. Aku curi-curi juga makan ikan goreng cencaru secubit dua. Tak tahan pulak tengok ikan besar yang sedap tu. Lepas tu antara hidangan makan malam tu aku ratah coco crunch sikit. Ngelat sikit je takut kempunan.hehe..




3 ulasan:

puanbee berkata...

bagi bee asalkan tk makan nasi tk pe kot haha , sebab ada sepupu cakap dia diet tk sentuh nasi jek, kurus dah sekarang kalau nak di bandingkan dulu ..

Adylia Qarissa berkata...

Dkna tak mkn sayur :-(

ros_reeza berkata...

Ros follow sini.. tertarik dengan cara diet ni.. jadikan semangat untuk Ros mencuba jugak :)