Pages

Jumaat, 25 Mei 2012

25 May - Loss Another 3kg!



Lebih kurang sebulan dah tak timbang, tadi aku timbang turun 3kg lagi. Sukanya sebab aku budget turun dalam 2 kg je. Ini mungkin sebab aku bersenam saja. Diet aku agak yoyo sebelum aku mulakan Atikins Diet. Rasanya aku makan secara tak terkawal juga selepas turun 4 Kg tempohari. Walaupun aku makan berpada-pada dan memilih makanan yang kurang kalori, aku selalu fail bila tiba time dinner. Aku makan banyak sikit kot dari lunch lepas tu selalu skip breakfast. Apa pun turun 3kg dalam sebulan satu pencapaian yang membanggakan aku juga.


Atkins diet baru nak masuk 4 hari. So far ok kot. Tadi aku menahan nafsu saja bila tengok en suami beli bermacam jenis jajan. Beliau makan aiskrim tayang-tayang dekat aku.haha memang sadis, tapi kena kuat semangat. 5kg lagi semakin menghampiri. Aku dah dapat apa yang aku idamkan kalau turun 5kg, tapi kalau boleh turun lebih daripada itu lagi best. Kalau boleh lagi 8kg untuk berat badan ideal, Insyaallah.


Bercakap mengenai senaman, sejak mulakan Atkins diet aku dah tak bersenam. Nak jogging pun setiap pagi asyik hujan. Nak skipping macam tak cukup tenaga sebab tak cukup makan. Tabahlah wahai hati.hehe..Lagipun Atikins Diet ni kata tak payah bersenam pun boleh turun banyak kilo. Tak tahulah sejauh mana keberkesanannya. Cuma mampu berkata kepada diri sendiri sila teruskan usaha! Bila rajin baru bersenam, boleh macam tu?kehkeh





Tiada ulasan: