Pages

Rabu, 30 Mei 2012

28/05/2012 - Day 3



Hari ni bangun seawal 5 pagi untuk masak breakfast aku dan lunch untuk en suami. Kalau kerja pagi memang jadi rutin masak dulu sebelum ke tempat kerja. Tragedi telur tak masak berlaku lagi. Kali ni nak buat telur rebus jadi telur separuh masak.haha bab telur memang fail untuk kesekian kalinya. Ingatkan nak masukkan telur dalam salad campur aku, tapi oleh kerana lembik, aku terus telan sajalah. 


Before Breakfast : 1 liter air kosong


0615 am : 
  • Sebiji telur separuh masak
0930 am : Salad campur suka hati (All mix together)
  • Seketul isi ayam dadu goreng (saiz kecil)
  • 4 ekor udang goreng (saiz sederhana)
  • Sebiji tauhu goreng (dipotong dadu)
  • 5 slices timun (potong ala dadu juga)
  • 1 sudu mayones
Aku tak pasti berkenaan tauhu, dalam induction memang kata kena haramkan sebarang kekacang. Macam kita sedia maklum tauhu dibuat daripada kacang soya. Dalam cadangan menu tahap dua memang dicadangkan ambil tauhu sebagai snack. Tapi aku dah terbeli 4 bijik pulak tu. En suami dah la tak makan. Takkan nak buang. Membazir tu amalan syaitan kan? Walhal hari ni aku dah buang sebungkus koteaw yang tak dimakan dalam peti ais tu. Aku makan sajalah tauhu, rasanya karbohidratnya tak la tinggi sangat kan.

Untuk lunch malas betul nak masak. Balik kerja tengok lauk dan sayur lunch en suami ada balance, aku makan yang tu je. Aku memang suka makanan bergoreng, walaupun sayur goreng dengan sedikit sangat minyak. Aduh camna nak modified menu bagi jadi lebih sihat, tak masuk tekak.haha. Kat opis tak minum air banyak sangat, tak larat ulang pergi toilet.hiks..Ni pun pukul 1 balik kerja sebotol 2 liter tu habis.

Before Lunch : 1 liter air

0130 pm : 
  • Sebelah ikan pari masak asam pedas ( tanpa kuah)
  • Sayur kankung goreng
  • 3 ekor ikan bawal goreng (saiz kecil)

Before Dinner : 2 liter air kosong

0730 pm : Sup sayur kailan + ayam


Before Sleep : 1 liter air kosong


Malamnya rasa nak buat skipping tapi angin malas datang. Tiba-tiba en suami telefon bagitau abah mak dah on day nak balik sini. Aduh kelam kabut aku kemas, sapu sampah dan mop lantai semua. Rasanya ini menggantikan senaman juga. Berpeluh aku satu badan ok!






Tiada ulasan: